2016. november 15., kedd

Ananászos-sajtos csirkemell, paradicsomos-paprikás-olívás bulgur

Az ananászos csirkemellről mindig a kezdő diétásként elkövetett "bakim" jut eszembe. Gondolom nem csak én vagyok néha bajban, ha egy étteremben választani kell. Hát én egyszer hosszas gondolkodás után a fenti étel mellett döntöttem, hogy az majd mennyire diéta-barát lesz. Nem volt az... Az első falat után rájöttem, hogy a sajt alatt ott figyel a tejes, fehér lisztes besamel mártás, alatta meg az ananász. Azzal ugye önmagában nem lett volna baj, csak ez az a cukros lében úszó konzerv változat volt... 
A hibáiból is tanul az ember, tény, hogy ennél nagyobb mellényúlásom nem is volt :-) 
Most a saját verziómat teszem közzé, szigorúan fehér liszt és cukor nélkül. 


Ananászos-sajtos csirkemell

Hozzávalók:

4 szelet csirkemell
4 szelet ananász (kb. 100 g)
4 szelet sajt

bors
ételízesítő
20 g zabpehelyliszt
1 dl tejszín
olaj

A csirkemelleket befűszerezem és egy serpenyőben kevés olajon megsütöm őket. Egy másik serpenyőben sűrű besamel mártást készítek. Kevés olajat öntök az edénybe, majd belekeverem a lisztet. Fokozatosan, kevergetés mellett hozzáöntöm a tejszínt, sózom, borsozom. Egy jénai tálba belefektetem a megsült csirkemelleket és mindegyik tetejére egy-egy szelet ananászt teszek. Ezt követi a mártás és sajt. 200 fokon a sajt barnulásáig sütöm.

Paradicsomos-paprikás-olívás bulgur

Hozzávalók: (2 adag)


70 g bulgur
fél kápia paprika
20 g fekete olívabogyó
60 g sűrített paradicsom

bors
olaj

Sós, (a bulgurhoz képest) kétszeres mennyiségű vízben felteszem főni a bulgurt. Közben egy serpenyőben kevés olajon megpárolom a felkockázott paprikát. Melléteszem a felkarikázott olívát is és borsozom. A megpuhult bulgurt leszűröm és a serpenyőben összeforgatom a többi hozzávalóval. Belekeverem a sűrített paradicsomot is. 1-2 percig még kevergetem, majd el is készült :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése